Vierde editie Startup Weekend Amsterdam 5-7 juli

Bekendmaking jury en mentoren

19 JUNI 2013, AMSTERDAM, THE NETHERLANDS
Na het voortbrengen van een aantal succesvolle startups zoals SNTMNT, Toogethr en Owlin, verwelkomt Amsterdam het wereldwijde succes Startup Weekend van 5-7 juli voor de vierde keer. Ondernemers met een business idee kunnen zich aanmelden via http://amsterdam.startupweekend.org

Startup Weekend is back! Amsterdam verwelkomt de wereldwijde succesformule voor de vierde keer sinds 2010. In 54 uur tijd zullen multidisciplinaire teams van (grafisch) designers, business developers en ontwikkelaars nieuwe bedrijven en producten creëren. Startup Weekend biedt een unieke kans tot inspiratie, energie en het concretiseren van de meest wilde business ideeën.

In de afgelopen vier jaar is Startup Weekend enorm gegroeid. Wereldwijd heeft de organisatie meer dan 8000 startups voortgebracht. Sinds mei heeft de Startup Weekend meer dan 100.000 deelnemers mogen verwelkomen. Eerdere edities in Amsterdam hebben succesvolle bedrijven doen starten zoals SNTMNT, Toogethr en Owlin.

Op vrijdagavond kunnen deelnemers hun idee kort pitchen voor het publiek. Hierna worden teams gevormd rondom de meest enthousiastmakende ideeen. De 15-20 teams hebben daarna twee dagen en nachten de tijd om met behulp van technici, business developers, marketeers, designers en andere experts het idee uit te werken tot een echt prototype, compleet met business model en huisstijl.

Mentoren en jury

Vandaag presenteren wij met trots de mentoren die de deelnemers zullen ondersteunen tijdens het weekend. Allen hebben zij ervaring met innovatie en startups en zullen hun expertise in zetten om de teams een stap verder te helpen.
Christina Stoian (Founder 123dressme, webdesigner en winnaar Startup Weekend 2011), Ivar Zantige (Strategy expert), Lauren Valbert (Marketing Guru) en Bas verhoogt (Ecommerce expert en founder mymuesli), Wessel Kooyman (Startup expert), Niek van de Voort (Website/Wordpress expert), Vincent van Leeuwen (Founder SNTMNT op Startup Weekend 2011), Derk van Wingerden (Marketing en sales expert bij Hellofresh), David de Jong (Founder Screen en advertising expert), Ruben Gerson (Media expert en founder van Adrime), Martin Voorzanger (Founder Toogethr), Kellog Fairbank (Sales en businessexpert) Suzan Fluitman (Ecommerce expert), Jasper van der Meij (Founder werk aan de muur), Rob Dekkers (Partner Bizzguerillas), Kees van Nunen (founder lean startup circle), Manny Soar (financial expert en entrepeneur) en Jeffrey Dorrestijn (Mobile manager Google).
Op zondagmiddag presenteren de 20+ Startup Weekend teams voor een ervaren jury bestaande uit Marijn Pijnenborg, oprichter van Funda.nlMike Lee, oprichter van Appsterdam & Le.mu.rsHerman Kienhuis, partner bij Sanoma Ventures, Wessel Kooyman, Startup Weekend expert en CEO Colestreet en Els Ebels,  Clustermanager Financiële en Zakelijke Dienstverlening bij AEB.

Na de presentaties is er een netwerkborrel met de 150 deelnemers plus ongeveer 100 investeerders, ondernemers en influencers uit de Nederlandse startup scene.

"Van idee naar startende onderneming, no talk, all action"