Van idee naar startup in een weekend

In teams werken deelnemers 54 uur om hun ideeën om te zetten in startups

18 OKTOBER 2012, GRONINGEN
Van 2 tot met 4 november zal in Het Kasteel in Groningen Startup Weekend plaatsvinden. Ongeveer honderd deelnemers werken in teams om in 54 uur hun ideeën uit te werken tot startups. De deelnemers worden tijdens het weekend ondersteund door ervaren coaches en inspirerende sprekers. Op zondagavond presenteren ze hun uitgewerkte bedrijfsconcepten aan een vakjury.
Startup Weekend, het succesvolle concept dat wereldwijd al in meer dan 300 steden is georganiseerd en duizenden startups heeft opgeleverd, komt voor de tweede keer naar Groningen. Van 2 tot en met 4 november 2012 worden ondernemende designers, developers, marketeers en andere business experts uitgenodigd hun briljante ideeën tot uitvoer te komen brengen.

Het evenement begint op vrijdagavond, waarbij deelnemers uit uiteenlopende disciplines hun idee kunnen pitchen voor meer dan 100 aanwezigen. De deelnemers sluiten zich aan bij het idee dat hun het meest aanspreekt of waarin ze hun expertise kunnen inzetten. Op deze manier worden rond de ideeën teams gevormd.  De teams wijden de rest van het weekend aan de uitvoering van het idee. De teams kunnen dag en nacht doorwerken, bijgestaan door mentoren, een inspirerende omgeving, goed eten en een onuitputtelijke hoeveelheid cafeïne.

Ongeveer 20 teams geven alles om op zondagavond, na twee intensieve dagen, hun pitch te doen voor een vakjury bestaande uit onder andere Erland Bakkers (Het Beste Idee van Nederland), Herman Kienhuis (Sanoma Ventures) en Mark Voermans (Microsoft).

No talk, all action!
Dat is het motto van Startup Weekend. Als je een idee hebt en je wilt het waarmaken, is er maar 1 devies: Doen! Niet ellenlang praten. Geen vuistdikke plannen schrijven. Nee. Doen! Oh ja, én samenwerken natuurlijk want dat maakt het een stuk leuker om jouw idee tot leven te brengen, want niemand kan dat eigenlijk in z’n eentje.

Kaarten kosten €80 en zijn verkrijgbaar op groningen.startupweekend.org

Praktische informatie over Startup Weekend Groningen
Datum: Vrijdag 2 november tot en met  zondag 4 november
Locatie: Het Kasteel, Melkweg 1 te Groningen