Startup Weekend Utrecht ideale bodem voor sustainable startups

09 OKTOBER 2012, UTRECHT, NEDERLAND
Van 16 tot en met 18 november 2012 vindt Startup Weekend voor de tweede keer plaats in de Domstad. Het thema van dit jaar, “Ideas that last”, richt zich op sustainability. Ondernemende uitvinders, tech, design en (serious-) game enthousiastelingen brengen hun briljante ideeën hier ten uitvoer. In niet meer dan 54 uur lanceren zij diverse nieuwe duurzame bedrijven.

Startup Weekend, het succesvolle ondernemersconcept dat wereldwijd al in meer dan 300 steden is georganiseerd en duizenden startups heeft opgeleverd, komt weer terug naar Utrecht. De stad wordt van vrijdag 16 tot en met zondag 18 november 2012 omgetoverd tot een sustainable hub voor ondernemende enthousiastelingen met een duurzame visie.

Op vrijdagavond pitchen deelnemers vanuit uiteenlopende disciplines hun idee voor 100 aanwezigen. De deelnemende business experts, uitvinders, hardware hackers, programmeurs, ontwerpers en andere professionals sluiten zich aan bij het concept dat hen het meest aanspreekt. De teams wijden de rest van het weekend aan de uitvoering van hun plan, prototype en business model. Zondagavond is de finale waar alle teams, na 3 intensieve en leerzame dagen, pitchen voor een vakjury bestaande uit tech investeerders en sustainability experts. Daar maken zij kans om door te gaan naar de finale van de Global Startup Battle en mee te dingen naar een VIP reis naar Rio De Janeiro of San Francisco.

Startup Weekend is het succesvolle ondernemersconcept dat wereldwijd al in meer dan 300 steden is georganiseerd en duizenden startups heeft opgeleverd. Het vindt dit jaar voor de tweede keer plaats in Utrecht.

Noot voor de pers: Meer informatie op http://startupweekendutrecht.nl/ of neem contact op met: Jeroen van Duffelen, +31 (0)6 2854 1275 jeroen.vanduffelen@utrechtinc.nl