Op 6 juli komt Startup Weekend weer naar Amsterdam

Bouw in 54 uur een startup en pitch voor Jort Kelder en een jury van investeerders en experts

04 JULI 2012, AMSTERDAM, NEDERLAND
Gedurende het weekend van vrijdag 6 tot en met zondag 8 juli verandert Amsterdam in Silicon Valley: bij pakhuis de Zwijger vindt Startup Weekend Amsterdam plaats. Het is de derde editie in Amsterdam, en het is in die tijd uitgegroeid tot de grootste in Europa. Het weekend staat in het teken van technology startups waarbij het doel is van idee tot realiteit te komen in slechts 54 uur. De deelnemers worden ondersteund door ervaren coaches en inspirerende sprekers.
PERSBERICHT Amsterdam, 4 juli 2012

Amsterdam transformeert voor een weekend in Silicon Valley

Alleen de Californische zon ontbreekt wanneer Amsterdam dit weekend in Silicon Valley transformeert.
Het is de derde editie in Amsterdam, en in die tijd is het uitgegroeid tot de grootste in Europa.

Startup Weekend, het succesvolle ondernemersconcept dat wereldwijd al in meer dan 300 steden is georganiseerd en duizenden startups heeft opgeleverd, komt naar Pakhuis de Zwijger. Van 6 tot en met 8 juli 2012 worden ondernemende tech, web en mobile enthousiastelingen uitgenodigd hun briljante ideeën tot uitvoer te komen brengen.

Het weekend begint op vrijdagavond, waarbij deelnemers uit uiteenlopende disciplines hun idee kunnen pitchen voor de 150 aanwezigen. De deelnemende business experts, programmeurs, ontwerpers en andere professionals sluiten zich aan bij het idee dat hun het meest aanspreekt. De rond de ideeën gevormde  teams wijden de rest van het weekend aan de uitvoering van het idee. De teams kunnen dag en nacht doorwerken, bijgestaan door een onuitputtelijke hoeveelheid cafeïne.

De ongeveer 20 teams geven alles om op zondagavond, na twee intensieve dagen, hun pitch te doen voor een vakjury bestaande uit venture capitalists en gevestigde namen in de  tech arena. Leden van de jury zijn o.a. Jort Kelder, Herman Kienhuis (Sanoma Ventures), Mike Lee (Appsterdam), Boris Veldhuijzen van Zanten, Mike Schulmeister (AIM) en Serge van Schie (Microsoft).

Startup Weekend Amsterdam wordt mogelijk gemaakt door Microsoft BizSpark, AIM innovatiemotor en Sanoma ventures.

De pitches op zondag zijn open voor het algemene publiek, en er zijn nog een klein aantal kaartjes beschikbaar. Ga daarom nu naar onze website en ervaar de vibe van Startup Weekend.

Pitch Startup Weekend:

Amsterdam, traditoneel een broedplaats voor de creatieve industrie, vormt nu voor de derde maal het decor voor Starup Weekend. Met diverse mentoren aanwezig en succesvolle internet ondernemers en VC  in de jury lijken alle voorwaarden voor een inspirerend weekend aanwezig. Twijfel jij om ondernemer te worden?  Sluit je aan bij een wereldwijde beweging die binnen 3 jaar al meer dan 10.00 startups heeft voortbebracht. Startup Weekend's motto is dan ook: "no talk, all action".

Praktische informatie over Startup Weekend Amsterdam.

Datum: Vrijdag 6 juli 18.00 tot zondag 8 juli 22.30.

Locatie: Pakhuis De Zwijger, Piet Heijnkade 179, Amsterdam

Tijdstippen: Vrijdag 17:30 tot 23:00, Zaterdag 8.30 tot 23.00, Zondag 8.30 tot 22.00

Website: amsterdam.startupweekend.org

Kosten: € 95 standaard ticket , Ticket voor zondagavond pitches: € 30

Deelnemers: Er worden 150 deelnemers verwacht

Faciliteiten: gebruik van Pakhuis de Zwijger waarbij de deelnemers worden voorzien van 7 maaltijden plus koffie, water en frisdrank voor het hele weekend (inbegrepen in de ticketprijs) en natuurlijk een afsluitende borrel op zondagavond.