GIGG grote winnaar Startup Weekend Utrecht

13 startups gevormd in 54 uur

15 NOVEMBER 2011, UTRECHT, NEDERLAND
Van 11 t/m 13 november was Utrecht de plek voor ondernemers op het gebied van interactieve media en games. Zij werden tijdens dit weekend door organisator Startup Weekend uitgedaagd om in 54 uur een bedrijf te beginnen. Na de pitch van alle deelnemers benoemde een jury van experts en durfkapitalisten GIGG als de grote winnaar.

Meer dan 100 ontwikkelaars, marketeers, designers en productmanagers hadden zich aangemeld. Daarvan gingen uiteindelijk 13 teams de strijd met elkaar aan. Van vrijdagavond tot zondagmiddag werkten zij hun ideeën uit naar businessmodellen, -cases en prototypes. Deze waren veelal getoetst op toekomstige gebruikers, die zij in het centrum van Utrecht interviewden.

Op zondagavond vond de zinderende finale plaats; het moment om de startup te pitchen voor het publiek, experts en potentiële investeerders. In verschillende categorieën waren er prijzen te winnen.

De grote winnaar van Startup Weekend Utrecht is GIGG. Een platform waarop live concerten gerate kunnen worden (rock&rate). GIGG wint een half jaar ondersteuning bij UtrechtInc, de incubator voor startups in Utrecht en omgeving. Daarbij krijgen zij huisvesting, begeleiding, coaching, workshops én toegang tot het (financiële) netwerk van de UtrechtInc.

De andere prijs die GIGG in de wacht sleepte is de wildcard voor de Global Startup Battle. In de komende drie weken nemen zij deel aan een wereldwijde competitie om de beste mondiale Startup Weekend startup te worden.

De eerste prijs in de gaming categorie ging naar iSpeech, een online spel waardoor spreken in het openbaar leuk wordt. iSpeech krijgt bij de Dutch Game Garden een half jaar incubatie om de startup naar een volgende fase te brengen. Ook krijgen zij de mogelijkheid tot pitchen tijdens de ‘Game in the City’ masterclass op 25 november.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Voor meer informatie over de Startup Weekend Utrecht:

- Utrecht: Marieke Rietbergen, m@creativecloggy.eu +31 6 18809248

Voor meer informatie over UtrechtInc:

-       Roel Raatgever – 030 2533557 – perscontact@utrechtinc.nl