Palo Alto krijgt Nederlands tintje

Startup Weekend Amsterdam helpt startup ondernemers op weg naar succes

15 JUNI 2011, AMSTERDAM, NEDERLAND
Met de overname van het Amsterdamse Sofa door Facebook laat Nederland zien wat ze in huis heeft qua startup ondernemingen. Startup Weekend Amsterdam helpt een nieuwe generatie startups op weg naar succes.
Een tech bedrijf verkopen aan Facebook’s Mark Zuckerberg? Koen Bok kan er alles over vertellen. Zijn software & interaction design bedrijf Sofa zal Facebook binnenkort een stuk mooier en bruikbaarder maken. Het Amsterdamse bedrijf, bekend van zijn goed ontworpen Mac applicaties, is onlangs overgenomen door de social media reus. Met de overname haalt Facebook toptalent binnen om het ontwerp van de website verder te verbeteren.

Voordat het gehele Sofa team verhuist naar Palo Alto, de thuisbasis van Facebook, maakt Koen een tussenstop op Startup Weekend Amsterdam. Startende ondernemers kunnen hier gebruik maken van zijn kennis en kunde om zelf een succesvolle startup op te zetten. Naast Koen zijn tijdens Startup Weekend vele andere mentoren aanwezig die hun sporen in de startup wereld verdiend hebben. Een greep uit de lijst mentoren: Boris Velthuijzen van Zanten (oprichter The Next Web), Mathys van Abbe (oprichter Mobypicture) en Robert Gaal (oprichter Wakoopa).

Tweemaal eerder bewees Startup Weekend in Nederland binnen een weekend mooie concepten voort te brengen. Verschillende startups zoals 123dressme, Livelabs en Alterego zagen zo het levenslicht. Startup ondernemer en ex-deelnemer Vincent van Leeuwen moedigt ook twijfelende ondernemers zonder briljant idee deel te nemen “Juist als je twijfelt om te ondernemen is Startup Weekend een aanrader, het was voor mij een bron van contacten en inspiratie”.

De hoofdstad zal begin juli bruisen van het ondernemerschap wanneer Startup Weekend Amsterdam plaatsvindt in Pakhuis de Zwijger. Ruim 200 enthousiaste designers, ondernemers en programmeurs zullen hun uiterste best doen de volgende aankoop van Mark Zuckerberg te worden. Of beter nog, zelf de volgende Mark Zuckerberg te worden.

Praktische informatie over Startup Weekend Amsterdam.

Datum: Vrijdag 8 juli 18.00 tot zondag 10 juli 22.30.

Locatie: Pakhuis De Zwijger, Piet Heijnkade 179, Amsterdam

Tijdstippen: Vrijdag 17:30 tot 23:00, Zaterdag 8.30 tot 23.00, Zondag 8.30 tot 22.00

Website: amsterdam.startupweekend.org

Kosten: € 80 standaard ticket / € 45 studententicket (gelimiteerd aantal beschikbaar), Ticket voor zondagavond pitches: € 25

Deelnemers: Er worden 200 deelnemers verwacht

Faciliteiten: Dag en nacht gebruik van Pakhuis de Zwijger waarbij de deelnemers worden voorzien van 7 maaltijden plus koffie, water en frisdrank voor het hele weekend (inbegrepen in de ticketprijs) en natuurlijk een afsluitende borrel op zondagavond.
"Juist als je twijfelt om te ondernemen is Startup Weekend een aanrader, het was voor mij een bron van contacten en inspiratie" Vincent van Leeuwen